کلینیک دامپزشکی روژان
برونکوپنومونی سگ و گربه

برونکوپنومونی سگ و گربه

در این مقاله همه چیز در خصوص برونکوپنومونی سگ و گربه بررسی شده است، با ما همراه باشید؛

برونکوپنومونی سگ و گربه

برونکوپنومونی عبارتست از عفونت حاد ریه. این بیماری در سگ و گربه بیشتر بر اثر عفونت‌های حاصله از ویروس‌ها و آسیب‌های وارده بر ریه حادث شده و بالاخره سوء تغذیه در تشدید بیماری مؤثر می‌باشد. در سگ‌ها این بیماری بیشتر در موقع بهار حادث می‌شود و در بعضی مواقع با بیماری سگ‌های جوان توأماً بروز می‌کند.

نشانی‌های بیماری:

در برونکوپنومونی میکروبی سگ معمولاً ترشحات بینی یکی از مهم‌ترین نشانی‌های بیماری محسوب می‌شود. این ترشحات ممکن است چرکین و بلغمی و یا خون آلوده باشد در بعضی موارد ترشحات چرکین گوشه چشم را فرا می‌گیرد و تب به ۴۱ درجه می‌رسد. نبض سریع و مشکل و مقدار گلبول‌های سفید خون افزایش پیدا می‌کند. در گوش کردن ریه صدای رال‌های مرطوب توجه دامپزشک را جلب می‌نماید و در اثر سرفه‌های شدید ممکن است استفراغ عارض دام شود.

تشخیص:

با توجه به نشانی‌های بیماری و فصل شیوع آن تشخیص بیماری آسان است و به خوبی از پنومونی سگ و گربه مشخص می‌شود.

درمان:

در برنکوپنومونی از میکروب‌ها استفاده از ترکیبات Sulfonamidیا استفاده از پنی‌سیلین و استرپتومایسین و ارومایسین و ترامایسین و کلرامفنیکل توصیه شده است.

 

 

 

 

 

 

در این مقاله همه چیز در خصوص برونکوپنومونی سگ و گربه بررسی شد.

جهت دریافت اطلاعات رایگان بیشتر به وبسایت و پیج ما مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

تذکر مهم : این مطلب برگرفته از کتاب آنچه صاحب یک سگ باید بداند است. نکته قابل توجه این است که تشخیص و درمان هر بیماری ای الزاما بر عهده دامپزشک است. و درمان های نامبرده شده در مقالات وبسایت صرفا جهت آشنایی افراد با برخی مطالب ابتدایی است. بدیهی است که کلینیک و سایت روژان پت هیچ گونه مسئولیتی در خصوص انجام اعمال خودسرانه افراد ندارد.جهت دریافت اطلاعات بیشتر درمورد منابع ما به این مقاله مراجعه کنید.

آکباش (نژاد آکباش سگ )
ادامه مطلب

 

 

 

 

 

 

بهترین کلینیک دامپزشکی تهران کجاست؟

 

کلینیک دامپزشکی روژان

۰۹۱۲۹۲۶۳۰۵۵- ۷۷۴۶۱۳۶۸-۰۲۱