کلینیک دامپزشکی روژان

قوانین حمل و نقل حیوانات کشور افغانستان – [بررسی صفر تا ۱۰۰]

صفحه اصلی » قوانین کشورها » قاره آسیا » قوانین حمل و نقل حیوانات کشور افغانستان – [بررسی صفر تا ۱۰۰]

آیا قوانین حمل و نقل حیوانات افغانستان در خصوص حیوانات را می دانید؟

افغانستان گربه‌ها و سگ‌هایی را که شرایط زیر را دارند قرنطینه نمی‌کند. تمام الزامات همچنین برای حیوانات خدماتی و حمایت عاطفی اعمال می‌شود پرچم کشور افغانستان

۱.ریزتراشه حیوانات خانگی (میکروچیپ)

حیوان خانگی شما باید با ریزتراشه ۱۵ رقمی سازگار با ISO 11784/11785 ریزتراشه شده باشد. شماره ریزتراشه باید در تمام اسناد منعکس شود.

 

۲.واکسیناسیون

حیوان خانگی شما باید بین ۳۰ روز تا ۱۱ ماه قبل از ورود به کشور برای هاری واکسینه شود. سگ‌ها باید علیه دیستمپر، هپاتیت، لپتوسپیروز و پاروویروس واکسینه شوند. گربه‌ها باید در برابر رینوتراکیت ویروسی گربه، پنلکوپنی و لوسمی گربه‌ها واکسینه شوند.  

 

۳.تست تیتر هاری

برای ورود به افغانستان از هیچ کشوری نیازی به آزمایش تیتر هاری نیست. (به علت اهمیت تست تیتر هاری این مورد را بر اساس اقتضای زمان با دامپزشک خود بررسی کنید). به علت شرایط خاص ایران، ممکن است برای وارد کردن حیوان از ایران نیاز به تست تیتر هاری باشد.  

 

۴.گواهی سلامت

یک دامپزشک معتبر USDA (یا CFIA) باید گواهی دامپزشکی برای افغانستان را ظرف ۱۰ روز پیش از ورود تکمیل کند. اگر حیوان خانگی شما از ایالات متحده یا کانادا سفر می‌کند، فرم باید به ترتیب توسط USDA یا CFIA برای تأیید ارسال شود.  

 

۵.مجوز واردات

هنگام ورود به افغانستان با حیوان خانگی شخصی یا در صورت واردات حیوانات خانگی بدون همراه، مجوز واردات لازم نیست.

 

۶.درمان ضد انگل‌های خارجی و داخلی

درمان کنه و کرم نواری قبل از ورود به افغانستان الزامی نیست، اما به دلیل موجود بودن این محصولات در کشور توصیه می‌شود.

 

۷. ورود هوایی به افغانستان

حیوانات خانگی باید به عنوان محموله هوایی از طریق فرودگاه بین المللی حامد کرزی در کابل وارد افغانستان شوند. برای حمل و نقل حیوان خانگی خود به یک باکس حیوان خانگی مطابق با IATA نیاز دارید. باید به مقامات دامپزشکی اطلاع داده شود تا در هنگام فرود حیوان خانگی شما را بررسی کنند.

 

همه سگ‌ها و گربه‌های اهلی هنگام معاینه در فرودگاه ورودی باید فاقد شواهدی مبنی بر بیماری قابل انتقال به انسان باشند. اگر سگ یا گربه شما از سلامت ظاهری خوبی برخوردار نیست، ممکن است معاینه بیشتر توسط دامپزشک مجاز با هزینه شما لازم باشد.  

قوانین حمل و نقل حیوانات Wizz Air
ادامه مطلب

 

۸.نژادهای ممنوعه

افغانستان فهرستی از نژادهای ممنوعه منتشر نمی‌کند.  

 

۹.دیگر حیوانات

خرگوش، لاک پشت و حیوانات دیگر پرندگان، بی مهرگان، ماهی‌های گرمسیری، خزندگان، دوزیستان، پستانداران مانند جوندگان و خرگوش مشمول شرایط واکسیناسیون هاری نیستند، اما ممکن است شرایط دیگر را داشته باشند و برای ورود به افغانستان باید گواهی صحت داشته باشند. به صاحبان حیوانات خانگی اکیداً توصیه می‌شود که اطلاعات بیشتری را از مقامات مربوطه کشورشان و/یا کشور مقصد جویا شوند.  

 

۱۰.CITES

نماد CITES: لاک پشت در حال انقراض اگر حیوان خانگی شما سگ، گربه یا موش خرما نیست، و به خصوص اگر لاک پشت یا طوطی است، باید بررسی کنید که تحت کنوانسیون تجارت بین المللی گونه‌های در معرض خطر انقراض جانوران و گیاهان وحشی (CITES) محافظت نشده باشد. در این صورت باید برای مجوزهای اضافی درخواست دهید. بیش از ۱۸۰ کشور در آن شرکت می‌کنند و مقررات CITES را اجرا می‌کنند.  

 

تذکر مهم: اکیداً توصیه می‌گردد قبل از سفر حتماً با دامپزشک خود در بخش خصوصی، اداره دامپزشکی دولتی و سفارت کشور مربوطه، موارد ذکر شده را مجدداً در هنگام اقدام به سفر چک کنید. این قوانین صرفاً اطلاعات کلی است و ممکن است در گذر زمان دستخوش تغییر گردد.

(بدین وسیله در موارد ذکر شده، هرگونه مسئولیت از نویسنده و مترجم، بابت تغییرات و تناقضات زمانی و قانونی، سلب و ساقط می‌گردد.)  

 

در این مقاله نکات مختلف در خصوص قوانین حمل و نقل حیوانات افغانستان بررسی شد.  

جهت دیدن مقاله های بیشتر به روژان پت کلینیک سر بزنید.  

از پیج اینستاگرام ما هم بازدید کنید.  

شاید برایتان جالب باشد:قوانین استرالیا برای عبور و مرور حیوانات  

 

 

 

تذکر مهم : این مطلب برگرفته از کتاب قوانین بین المللی حیوانات است. اما نکته قابل توجه این است که اکیداً توصیه می‌گردد قبل از سفر حتماً با دامپزشک خود در بخش خصوصی، اداره دامپزشکی دولتی و سفارت کشور مربوطه و ایرلاین، موارد ذکر شده را مجدداً در هنگام اقدام به سفر چک کنید. این قوانین صرفاً اطلاعات کلی است و ممکن است در گذر زمان دستخوش تغییر گردد. (بدین وسیله در موارد ذکر شده، هرگونه مسئولیت از نویسنده و مترجم، بابت تغییرات و تناقضات زمانی و قانونی، سلب و ساقط می‌گردد.)

 

 

بهترین کلینیک دامپزشکی تهران کجاست؟

 

کلینیک دامپزشکی روژان

۰۹۱۲۹۲۶۳۰۵۵- ۷۷۴۶۱۳۶۸-۰۲۱

ارسال نظر