کلینیک دامپزشکی روژان
پرچم استرالیا

قوانین حمل و نقل حیوانات استرالیا _ بررسی صفر تا صد قوانین استرالیا

آیا قوانین حمل و نقل حیوانات استرالیا در خصوص حیوانات را می دانید؟

 

در این مقاله قوانین حمل و نقل حیوانات استرالیا درمورد عبور و مرور حیوانات به این کشوره آورده شده با همراه باشید تا این نکات را بررسی کنیم:

پرچم استرالیا

استرالیا (قاره دور) یکی از سخت گیرترین کشورهای دنیا برای عبور و مرور حیوانات خانگی است.

بدون قرنطینه و موارد خاص، هیچ گربه یا سگی نمی‌تواند از مالزی وارد استرالیا شود. تمامی حیوانات خانگی مستقر در مالزی که در حال حاضر دارای مجوز واردات هستند، اجازه ورود به استرالیا را نخواهند داشت. اگرچه این ممنوعیت موقتی است، اما هیچ محدودیت زمانی برای مدت آن منتشر نشده است.

در هنگام ورود به استرالیا ۱۰ روز قرنطینه برای حیوان خانگی شما اعمال می‌شود و شرایط زیر برآورده می‌شود یا حیوان خانگی شما به کشور یا مبدأ بازگردانده می‌شود. تا زمانی که خلاف آن اثبات نشده باشد، مقررات زیر فقط برای سگ‌ها و گربه‌های اهلی اعمال می‌شود. صاحبان سایر حیوانات خانگی به بند ۱۱ مراجعه کنند.

 

۱.ریزتراشه حیوانات خانگی (میکروچیپ)

حیوان خانگی شما ابتدا باید با ریزتراشه ISO 11784/11785- پانزده رقمی و غیر رمزگذاری شده باشد. اگر ریزتراشه حیوان خانگی شما مطابق با ISO 11784/11785 نیست، می‌توانید اسکنر میکروچیپ خود را بیاورید. مطمئن شوید که دامپزشک شما ریزتراشه حیوان خانگی شما را پس از کاشت اسکن می‌کند.

شماره میکروچیپ حیوان خانگی شما باید در تمام مدارک مورد نیاز برای ورود به استرالیا وجود داشته باشد. دامپزشک شما باید ریزتراشه سگ یا گربه شما را قبل از انجام هر گونه آزمایش یا درمان مورد نیاز برای ورود به استرالیا اسکن کند.

 

۲.واکسیناسیون

واکسیناسیون هاری برای حیوانات خانگی ساکن و وارد شده از کشورهای گروه ۱ و گروه ۲ لازم نیست (مرحله ۷ را ببینید). اما برای حیوانات خانگی که از همه کشورهای دیگر وارد استرالیا می‌شوند لازم است. تمام سگ‌ها و گربه‌ها باید حداقل ۳۰ روز قبل از انجام آزمایش تیتر هاری برای هاری واکسینه شوند. اگر در حال حاضر برای هاری واکسینه نشده‌اند یا واکسن قبلی آنها منقضی شده است (مرحله ۳ را ببینید).

استرالیا واکسیناسیون ۳ ساله هاری را تحت شرایطی می‌پذیرد.

توصیه می‌شود که گربه‌ها واکسنی را دریافت کنند که از آنتریت گربه (همچنین به عنوان پن‌لکوپنی گربه یا دیستمپر گربه شناخته می‌شود). رینوتراکئیت و کلسی ویروس محافظت کند. واکسیناسیون باید برای کل دوره قرنطینه پس از ورود معتبر باشد.

توصیه می‌شود که سگ شما واکسنی را دریافت کند که در برابر دیستمپر، هپاتیت، پاروویروس، پارا آنفولانزا و بوردتلا برونشی سپتیکا محافظت کند و برای کل دوره قرنطینه پس از ورود معتبر باشد. سگ‌هایی که از کانادا، ایالات متحده و کره وارد می‌شوند. باید بین ۱۴ روز تا ۱۲ ماه قبل از سفر در برابر آنفولانزای سگ‌ها واکسینه شوند. توصیه می‌شود سگ‌هایی که از کشورهای دیگر وارد می‌شوند نیز در صورت وجود واکسن، دریافت کنند.

سگ‌ها باید در برابر بروسلوز، ارلیشیا کانیس، لیشمانیوز و لپتوسپیروز درمان شوند. سگ‌هایی که به آفریقا سفر کرده‌اند باید درمان بابزیا کانیس داشته باشند.

 

۳.تست تیتر هاری

آزمایش تیتر خون

مگر اینکه سگ و/یا گربه شما مدرکی دال بر اقامت حداقل ۶ ماهه در کشورهای گروه ۱ یا گروه ۲ داشته باشد (مرحله ۷ را ببینید)، حیوان خانگی شما باید آزمایش تیتر هاری (FAVN) توسط دامپزشک مجاز انجام شود. این مورد همچنین شامل حیوانات خانگی می‌شود که از یک کشور غیرمجاز از طریق یک کشور گروه ۲ یا ۳ وارد استرالیا می‌شوند (به مرحله ۷ مراجعه کنید).

حیوان خانگی شما می‌تواند زودتر از ۱۸۰ روز پس از تاریخ دریافت نمونه خون وارد استرالیا شود.

توجه: این یک تغییر در مقررات استرالیا است. آزمایش تیتر ۲۴ ماه پس از تاریخ خونگیری برای آزمایش تیتر معتبر است. (از دامپزشک خود بخواهید ریزتراشه حیوان خانگی شما را قبل از آزمایش تیتر اسکن کند.)

توجه داشته باشید که این آزمایش برای حیوانات خانگی که از کشورهای گروه ۱ یا گروه ۲ وارد استرالیا می‌شوند و دارای مدرک حداقل ۶ ماه اقامت مداوم در آن کشور هستند و بلافاصله وارد استرالیا می‌شوند، الزامی نیست.

سگ‌ها و گربه‌هایی که قبل از صادرات در استرالیا زندگی می‌کنند و در عرض ۲ سال پس از صادرات به استرالیا بازخواهند گشت، می‌توانند آزمایش تیتر هاری را قبل از خروج از استرالیا انجام دهند تا ۱۸۰ روز نیاز باشد.

اگر حیوان خانگی شما در حال حاضر در کشوری غیر تأیید شده قرار دارد (مرحله ۷ را ببینید)، می‌توانید تیتر هاری حیوان خانگی خود را در کشور غیرمورد تأیید خود آزمایش کنید. نمونه خون باید در آزمایشگاه مورد تأیید OIE در چین، فرانسه، کره جنوبی، مکزیک، بریتانیا یا آفریقای جنوبی پردازش شود. با این حال، قبل از درخواست برای مجوز واردات، به مرحله ۴ مراجعه کنید، حیوان خانگی شما باید پس از انتقال به کشور مورد تأیید، آزمایش تیتر هاری دیگر انجام دهد. نمونه آزمایش دوم را می‌توان در یک آزمایشگاه تأیید شده در آن کشور پردازش کرد.

 

۴.مجوز واردات

شما می‌توانید پس از انجام آزمایش اولیه تیتر هاری و حداکثر ۴۲ روز قبل از واردات، مجوز واردات را ثبت کنید. برای ۱۲ ماه پس از تاریخ صدور مناسب است. (برای حیوانات خانگی که از نیوزلند یا جزیره نورفولک وارد می‌شوند لازم نیست.)

 

۵.گواهی سلامت

یک دامپزشک معتبر USDA یا CFIA در صورت سفر از ایالات متحده یا کانادا، باید یک گواهی بهداشت دامپزشکی را ظرف ۷۲ ساعت پس از ورود تکمیل کند تا توسط USDA یا CFIA تأیید شود. سایر شرایط برای سایر کشورهای خروج اعمال می‌شود.

 

۶.درمان ضد انگل‌های داخلی و خارجی

قبل از اینکه سگ یا گربه شما بتواند وارد استرالیا شود، باید دو بار در برابر انگل‌های داخلی با درمان دوم که طی ۵ روز از حمل و نقل انجام می‌شود، درمان شود.

دو درمان علیه انگل‌های خارجی باید با فاصله ۱۴ روز روی گربه شما انجام شود و درمان دوم در عرض ۵ روز پس از حمل و نقل. سگ‌ها باید درمان را ۲۱ روز قبل از نمونه گیری خون ارلیشیا شروع کنند.

 

۷.طبقه بندی کشورها

کشورهای عاری از هاری استرالیا

برای اینکه واجد شرایط طبقه بندی در گروه‌های کشوری زیر باشید، سگ یا گربه شما باید از زمان تولد یا حداقل ۶ ماه قبل از واردات به طور مداوم در کشور اقامت داشته باشد.

 

اولین گروه کشورها: نیوزیلند; جزیره نورفولک؛ جزیره کوکوس

 

دومین گروه کشورها: ساموآی آمریکا، بحرین، باربادوس، جزیره کریسمس، جزیره کوک، جزایر فالکلند، ایالات فدرال میکرونزی، فیجی، پلی‌نزی فرانسه، گوام، هاوایی، ایسلند، ژاپن، کیریباتی، موریس، نائورو، کالدونیای جدید، نیوئه، پالائو، پاپوآ گینه نو، ساموآ، سنگاپور، جزایر سلیمان، پادشاهی تونگا، تووالو، وانواتو، والیس و فوتونا.

سومین گروه کشورها: آنتیگوا و باربودا، آرژانتین، اتریش، باهاما، بلژیک، برمودا، جزایر ویرجین بریتانیا، برونئی، بلغارستان، کانادا، جزایر قناری و بالئاریک، جزایر کیمن، شیلی، جمهوری کرواسی، جمهوری قبرس، جمهوری چک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، جبل الطارق، یونان، گرینلند، گرنزی، هنگ کنگ، مجارستان، ایرلند، جزیره من، اسرائیل، ایتالیا، جامائیکا، جرسی، کویت، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، ماکائو، مالت، موناکو، مونته نگرو، هلند، هلند-آنتیل، آروبا، نروژ، لهستان، پرتغال، پورتوریکو، قطر، جمهوری آفریقای جنوبی، ریونیون، سایپان، صربستان، سیشل، اسلواکی، اسلوونی، کره جنوبی، اسپانیا، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین، سوئد، سوئیس (از جمله لیختن اشتاین)، تایوان، ترینیداد و توباگو، امارات متحده عربی، بریتانیا، ایالات متحده (شامل ناحیه کلمبیا، جزایر ماریانای شمالی، پورتوریکو و جزایر ویرجین ایالات متحده (اما به استثنای گوام و هاوایی)، اروگوئه

قوانین حمل و نقل حیوانات Vietnam Airlines
ادامه مطلب

اگر سگ یا گربه شما در یکی از این کشورها اقامت ندارد، برای واردات مستقیم به استرالیا تأیید نشده است (ادامه مطلب را بخوانید).

اگر حیوان خانگی شما منشأ (متولد یا حداقل ۶ ماه زندگی) کشور ذکر شده در بالا نیست. می‌توانید آزمایش تیتر ۱۸۰ روزه را در کشور خود انجام دهید تا زمانی که نمونه خون به یک سازمان مورد تأیید OIE ارسال شود. آزمایشگاه در چین، فرانسه، کره، بریتانیا یا آفریقای جنوبی. برای پردازش برای دورهای نهایی آزمایش (۴ تا ۶ هفته قبل از حمل و نقل) حیوان خانگی شما باید به یک کشور تأیید شده نقل مکان کند. شرایط آن کشور را برآورده کند و از کشور مورد تأیید وارد استرالیا شود. علاوه بر انجام آزمایش تیتر هاری دیگر در کشور مورد تأیید، و آزمایش‌ها و درمان‌های بیشتر که در مرحله ۶ توضیح داده شده است،

 

۸.قرنطینه حیوانات خانگی

همه حیوانات خانگی که وارد استرالیا می‌شوند، به جز آنهایی که از نیوزلند یا جزیره نورفولک می‌آیند، مشمول ۱۰ روز قرنطینه در مرکز قرنطینه Mickleham در ملبورن هستند. توصیه می‌شود به محض دریافت مجوز واردات حیوان خانگی خود، برای حیوان خانگی خود رزرو کنید. مرکز قرنطینه در Mickleham برای ۲ هفته آخر دسامبر و روز اول ژانویه بسته خواهد بود. در این مدت هیچ حیوان خانگی برای قرنطینه پذیرفته نخواهد شد.

هنگام ورود به استرالیا از کشور دیگری از طریق نیوزلند، حیوانات خانگی باید در نیوزیلند قرنطینه شوند، سپس قبل از ورود به استرالیا، ۹۰ روز پس از قرنطینه در جزیره بمانند.

 

۹.ورود هوایی به استرالیا

حیوانات خانگی که وارد استرالیا می‌شوند باید به عنوان محموله هوایی از طریق فرودگاه ملبورن وارد شوند. حیوان خانگی شما باید بین روزهای دوشنبه – جمعه بین ساعت ۰۴:۳۰ – ۱۶:۳۰ وارد شود، در غیر این صورت باید ترتیبات خاصی برای بازرسی با هزینه اضافی انجام شود.

صاحبان حیوانات خانگی باید برنامه ریزی کنند که از واردات حیوانات خانگی خود به استرالیا در ماه‌های دسامبر تا فوریه خودداری کنند، زیرا در این مدت دما ممکن است برای پرواز حیوان خانگی شما در انبار بار بسیار بالا باشد.

توجه داشته باشید که اگر هیچ پرواز مستقیمی از کشور مبدأ حیوان خانگی شما وجود نداشته باشد، تمام ترانزیت‌ها یا جابجایی‌ها باید از طریق کشورهای مورد تأیید DAFF انجام شود (مرحله شماره ۷ را ببینید).

قوانین و مقررات پیچیده هستند و توصیه می‌کنیم از خدمات یک دامپزشکی مجاز جهت حمل و نقل حیوانات خانگی استفاده کنید تا به شما در انجام مقدمات بردن حیوان خانگی خود به استرالیا کمک کند.

در ایران باید حتماً با دکتر دامپزشک و اداره دامپزشکی دولتی مربوطه همکاری و هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.

از اکثر استان‌ها، پرواز بسیار طولانی است و باید سلامت حیوان خانگی خود را در نظر بگیرید، از جمله باید با مشورت دامپزشک خود، حیوان را چکاپ کنید.

همراه بردن حیوان خانگی به استرالیا برای تعطیلات عملی نیست.

 

۱۰.واردات توله سگ یا بچه گربه

توله سگ‌ها و بچه گربه‌های واکسینه نشده اجازه ورود به استرالیا را ندارند. الزامات واردات شامل ریزتراشه و واکسیناسیون هاری زودتر از ۳ ماهگی است. توله سگ‌ها و بچه گربه‌ها باید حداقل ۳۰ روز پس از واکسیناسیون هاری قبل از انجام آزمایش تیتر خود صبر کنند، بنابراین حداقل سن واردات ۱۰ ماهگی خواهد بود. از آنجایی که این آزمایش‌ها برای توله سگ‌ها و بچه گربه‌هایی که از جزایر کیلینگ، نیوزلند یا جزیره نورفولک وارد استرالیا می‌شوند، اعمال نمی‌شود، حیوانات خانگی هنگام ورود از این کشورها باید حداقل ۸ هفته سن داشته باشند.

 

۱۱.نژادهای ممنوعه

نژادهای سگ زیر اجازه ورود به استرالیا را ندارند. Dogo Argentino، Fila Brazileiro، Japanese Tosa، Pit Bull Terrier، American Pit Bull، Perro de Presa Canario یا Presa Canario.

آمریکن استافوردشایر تریر در قوانین استرالیا گنجانده نشده است. این قوانین فقط در مورد سگ‌های نژاد خالص اعمال می‌شود و در مورد نژادهای متقابل یا مخلوط اعمال نمی‌شود.

میکس‌های گرگ و سگ، واجد شرایط واردات نیستند. این شامل، اما نه محدود به این موارد است: سگ گرگ چکسلواکی یا سگ گرگ ولچاک سارلو چکسلواکی یا سگ گرگ سارلو، لوپو ایتالیانو، یا سگ گرگ ایتالیایی، سگ گرگ کونمینگ یا سگ کونمینگ.

هیبریدهای حیوانی خانگی/غیر اهلی معمولاً واجد شرایط واردات نیستند. گربه‌های دورگه شامل، اما محدود به این‌ها نمی‌شوند: گربه ساوانا، برگرفته از میکس گربه خانگی (Felis catus) با گربه Serval (Felis serval) گربه سافاری، گربه خانگی دیستراک با گربه Geoffroy (Oncifelis geoffroyi) Chausie، گربه خانگی میکس شده با گربه جنگلی (Felis chaus) گربه بنگال، گربه اهلی با گربه پلنگ آسیایی (Prionailurus bengalensis).

 

۱۲.صادرات حیوانات خانگی

صاحبان حیوانات خانگی که قصد دارند حیوانات خانگی خود را از استرالیا صادر کنند باید برای مجوز صادرات و ارائه گواهی سلامت اقدام کنند. همه الزامات برای کشوری که حیوان خانگی شما به آن سفر می‌کند باید برآورده شده باشد.

 

۱۳.دیگر حیوانات

خرگوش، لاک پشت و حیوانات دیگر

حیوانات خانگی زیر مجاز به ورود به استرالیا نیستند: چینچیلا، ماهی، فرت، خوکچه هندی، همستر، مارمولک، موش، مار، عنکبوت، خوک و لاک پشت. کبوترهای زنده از هر کشوری مجاز هستند، با این حال، پرندگان خانگی فقط در صورتی مجاز هستند که از نیوزلند وارد شوند. استانداردهای واردات برای واردات طوطی در حال تدوین است.

اسب‌ها ممکن است از کشورهای منتخب وارد شوند.

 

استرالیا در مجموعه قوانین CITES نیست.

 

تذکر مهم: اکیداً توصیه می‌گردد قبل از سفر حتماً با دامپزشک خود در بخش خصوصی، اداره دامپزشکی دولتی و سفارت کشور مربوطه، موارد ذکر شده را مجدداً در هنگام اقدام به سفر چک کنید. این قوانین صرفاً اطلاعات کلی است و ممکن است در گذر زمان دستخوش تغییر گردد. (بدین وسیله در موارد ذکر شده، هرگونه مسئولیت از نویسنده و مترجم، بابت تغییرات و تناقضات زمانی و قانونی، سلب و ساقط می‌گردد.)

 

در این مقاله نکات مختلف در خصوص قوانین حمل و نقل حیوانات استرالیا بررسی شد.

 

جهت دیدن مقاله های بیشتر به روژان پت کلینیک سر بزنید.

از پیج اینستاگرام ما هم بازدید کنید.

شاید برایتان جالب باشد:قوانین ارمنستان برای عبور و مرور حیوانات

 

 

 

 

 

تذکر مهم : این مطلب برگرفته از کتاب قوانین بین المللی حیوانات است. اما نکته قابل توجه این است که اکیداً توصیه می‌گردد قبل از سفر حتماً با دامپزشک خود در بخش خصوصی، اداره دامپزشکی دولتی و سفارت کشور مربوطه و ایرلاین، موارد ذکر شده را مجدداً در هنگام اقدام به سفر چک کنید. این قوانین صرفاً اطلاعات کلی است و ممکن است در گذر زمان دستخوش تغییر گردد. (بدین وسیله در موارد ذکر شده، هرگونه مسئولیت از نویسنده و مترجم، بابت تغییرات و تناقضات زمانی و قانونی، سلب و ساقط می‌گردد.)

 

 

 

بهترین کلینیک دامپزشکی تهران کجاست؟

 

کلینیک دامپزشکی روژان

۰۹۱۲۹۲۶۳۰۵۵- ۷۷۴۶۱۳۶۸-۰۲۱

 

ارسال نظر