کلینیک دامپزشکی روژان

قوانین حمل و نقل حیوانات ترکیه – ۱۱ مورد از قوانین حمل و نقلی ترکیه

آیا در خصوص قوانین حمل و نقل حیوانات در کشور ترکیه چیزی می دانید؟

 

همه نکاتی که باید قبل از سفر یا مهاجرت به ترکیه همراه با حیوان خانگی در مورد قوانین حمل و نقل حیوانات ترکیه بدانید در این مقاله آورده شده با ما همراه باشید:

 

قوانین حمل و نقل حیوانات ترکیه

 

تا زمانی که خلاف آن اثبات نشده باشد، مقررات زیر فقط برای سگ‌های خانگی، گربه‌ها و لاگومورف اعمال می‌شود. صاحبان سایر حیوانات خانگی به بند ۹ مراجعه کنند.

 

۱.ریزتراشه حیوانات خانگی (میکروچیپ)

 

حیوان خانگی شما ابتدا باید با ریزتراشه ایزو ۱۱۷۸۴ ۱۵ رقمی و غیر رمزگذاری شده باشد. اگر ریزتراشه حیوان خانگی شما مطابق با ISO 11784 نیست، می‌توانید اسکنر میکروچیپ خود را به همراه داشته باشید.

 

۲.واکسیناسیون

 

گربه یا سگ خانگی شما باید بین ۳۰ روز تا ۱۲ ماه قبل از ورود به ترکیه برای هاری واکسینه شود. اگر در حال حاضر واکسینه نشده باشد. حیوان خانگی شما باید تقویت کننده هاری زده باشد. تا زمانی که واکسیناسیون قبلی در زمان تزریق بوستر منقضی نشده باشد. قرنطینه اعمال نخواهد شد. ترکیه واکسیناسیون ۳ ساله هاری را نمی‌پذیرد.

اگر حیوان خانگی شما طبق شرایط بالا واکسینه نشده باشد. یا واکسن هاری ۳ ساله داشته باشد که بیش از ۱۲ ماه پیش انجام شده است. سگ، گربه یا موش خرمای شما می‌توانند قبل از ورود به ترکیه آزمایش تیتر هاری (FAVN) را در یک آزمایشگاه تأیید شده انجام دهند. (مرحله را ببینید. شماره ۳). سطوح باید قابل قبول باشد.

یک گواهی اصلی هاری که منعکس کننده همه واکسن‌های هاری حیوان خانگی شما باشد باید همراه حیوان خانگی شما باشد.

 

۳.تست تیتر هاری

 

آزمایش تیتر هاری برای گربه‌ها و سگ‌هایی که وارد ترکیه می‌شوند لازم است. نمونه خون باید در یک آزمایشگاه تأیید شده با FAVN پردازش شود. حیوان خانگی شما می‌تواند به محض دریافت نتایج قابل قبول وارد ترکیه شود.

استثنا: گربه‌ها و سگ‌هایی که از ایالات متحده وارد ترکیه می‌شوند و طبق مقررات مرحله ۲ برای هاری واکسینه شده‌اند، از این شرط مستثنی هستند.

آزمایش تیتر برای سفر به اتحادیه اروپا از ترکیه و سایر کشورها معتبر است تا زمانی که نمونه خون در آزمایشگاه تأیید شده اتحادیه اروپا پردازش شود و واکسن هاری حیوان خانگی شما منقضی نشده باشد.

 

۴.گواهی سلامت

 

اگر از ایالات متحده به ترکیه سفر می‌کنید، یک دامپزشک دارای مجوز وزارت کشاورزی ایالات متحده باید گواهی دامپزشکی ترکیه را برای تأیید توسط دفتر ایالات متحده آمریکا یا CFIA در عرض ۴۸ ساعت پیش از سفر برای حیوانات خانگی که به ترتیب از ایالات متحده یا کانادا سفر می‌کنند تکمیل کند. (یک فرم برای هر حیوان خانگی) علاوه بر این، صاحبان حیوانات خانگی نیز ممکن است تصمیم بگیرند که گواهی سلامت اتحادیه اروپا را توسط دامپزشک خود تکمیل کنند. با این حال، تأیید این سند لازم نیست.

اگر از کشوری غیر از ایالات متحده یا کانادا وارد ترکیه می‌شوید، دامپزشک شما می‌تواند گواهی سلامت اتحادیه اروپا را تکمیل کند.

 

۵.درمان ضد انگل‌های داخلی و خارجی

 

قبل از اینکه سگ یا گربه شما بتواند وارد ترکیه شود، باید در برابر انگل‌های داخلی (اکینوکوکوس) و انگل‌های خارجی (کک، کنه) درمان شود و در گواهی سلامت درج شود.

 

۶.ورود هوایی

 

همه سگ‌ها و گربه‌های خانگی هنگام معاینه در بند ورودی ترکیه باید فاقد شواهدی مبنی بر بیماری قابل انتقال به انسان باشند. اگر سگ یا گربه شما از سلامت ظاهری خوبی برخوردار نیست، ممکن است معاینه بیشتر توسط دامپزشک مجاز با هزینه شما لازم باشد. حیوان خانگی شما باید تا ساعت ۱۱:۳۰ صبح برای ترخیص کالا از گمرک همان روز به گمرک برسد. ترخیص حیوان خانگی پس از فرود در ترکیه ممکن است ۵ تا ۶ ساعت طول بکشد. ورود حیوانات خانگی در ساعت ۱۵:۰۰ مشمول هزینه اضافی خواهد بود.

دو حیوان خانگی برای هر نفر تا زمانی که بدون همراه وارد نشوند می‌توانند بدون مالیات وارد شوند. مالک باید در ترخیص کالا از گمرک حضور داشته باشد یا برای نماینده خود وکالتنامه و یا اصل گذرنامه یا کپی محضری که نشان می‌دهد ظرف ۳۰ روز پس از حیوان خانگی خود وارد ترکیه شده است، صادر کرده باشد.

قوانین حمل و نقل حیوانات لیختن اشتاین
ادامه مطلب

 

۷.واردات توله سگ یا بچه گربه

 

توله سگ‌ها و بچه گربه‌های زیر ۳ ماه می‌توانند با مادر خود وارد ترکیه شوند که شرایط فوق را برآورده می‌کند یا با یک اعلامیه بهداشتی که توسط دامپزشک رسمی در کشوری که هاری کنترل می‌شود و ایالتی که توله سگ یا بچه گربه در آن متولد و بزرگ شده است به دست آمده است. و اینکه محیطی است که در آن با حیوانات وحشی تماس نداشته است. علاوه بر این، گواهی دامپزشکی تأیید شده و اعلامیه سلامت مبنی بر اینکه حیوان خانگی شما به اندازه کافی سالم است برای سفر، عاری از بیماری‌های قابل انتقال به انسان و عاری از انگل‌های داخلی و خارجی است. مجوز قبلی از وزارت مورد نیاز است. پاسپورت مالک باید در دسترس باشد.

 

۸.نژادهای ممنوعه

 

ترکیه اجازه واردات نژادهای زیر یا میکس آنها را نمی‌دهد: پیت بول تریر، توسا ژاپنی، پیت بول تریر آمریکایی، بول تریر، آمریکن استافوردشایر تریر، دوگو آرژانتینو، فیلا برازیلیرو، روتوایلر، استافوردشایر بول تریر، نئوپلیتن ماستیف، ماستیف اسپانیایی, Dogue de Bordeux, Roman Fighting Dog, Bandog Tosa Inu, Mastiff, Tibetan Mastiff یا مشابه نژادهای مونگل.

 

۹.صادرات حیوانات خانگی

صاحبان حیوانات خانگی که قصد دارند حیوانات خانگی ساکن خود را از ترکیه صادر کنند باید حداقل ۴۸ ساعت قبل از حرکت به همراه حیوان خانگی خود به شعبه محلی وزارت غذا، کشاورزی و دام مراجعه کنند. صاحبان باید سوابق تیراندازی حیوان خانگی خود را برای دریافت گواهی دامپزشکی برای سگ‌های خانگی، گربه‌ها و لاگومورف ها برای صادرات از جمهوری ترکیه به همراه داشته باشند.

 

۱۰.دیگر حیوانات

 

خرگوش، لاک پشت و حیوانات دیگر

ورود پرندگان با مجوز واردات مجاز است. بی مهرگان، ماهی‌های گرمسیری، خزندگان، دوزیستان، پستاندارانی مانند جوندگان و خرگوش‌ها مشمول الزامات واکسیناسیون هاری نیستند، اما ممکن است شرایط دیگری را داشته باشند و برای ورود به ترکیه باید گواهی سلامت داشته باشند. به صاحبان حیوانات خانگی اکیداً توصیه می‌شود که اطلاعات بیشتری را از مقامات مربوطه کشورشان و/یا کشور مقصد جویا شوند.

 

۱۱.CITES

 

نماد CITES: لاک پشت در حال انقراض

اگر حیوان خانگی شما سگ، گربه یا موش خرما نیست، و به خصوص اگر لاک پشت یا طوطی است، باید بررسی کنید که تحت کنوانسیون تجارت بین المللی گونه‌های جانوران و گیاهان وحشی در معرض خطر انقراض (CITES) محافظت نشده باشد. در این صورت باید برای مجوزهای اضافی درخواست دهید. بیش از ۱۸۰ کشور در آن شرکت می‌کنند و مقررات CITES را اجرا می‌کنند.

 

 

تذکر مهم: اکیداً توصیه می‌گردد قبل از سفر حتماً با دامپزشک خود در بخش خصوصی، اداره دامپزشکی دولتی و سفارت کشور مربوطه، موارد ذکر شده را مجدداً در هنگام اقدام به سفر چک کنید. این قوانین صرفاً اطلاعات کلی است و ممکن است در گذر زمان دستخوش تغییر گردد. (بدین وسیله در موارد ذکر شده، هرگونه مسئولیت از نویسنده و مترجم، بابت تغییرات و تناقضات زمانی و قانونی، سلب و ساقط می‌گردد.)

 

در این مقاله ۱۱ مورد از مهمترین قوانین کشور ترکیه در مورد عبور و مرور حیوانات نوشته شده است.

 

برای مطالعه مقالات دیگر به وبسایت ما مراجعه کنید.

به پیج ما سر بزنید.

 

تذکر مهم : این مطلب برگرفته از کتاب قوانین بین المللی حیوانات است. اما نکته قابل توجه این است که اکیداً توصیه می‌گردد قبل از سفر حتماً با دامپزشک خود در بخش خصوصی، اداره دامپزشکی دولتی و سفارت کشور مربوطه و ایرلاین، موارد ذکر شده را مجدداً در هنگام اقدام به سفر چک کنید. این قوانین صرفاً اطلاعات کلی است و ممکن است در گذر زمان دستخوش تغییر گردد. (بدین وسیله در موارد ذکر شده، هرگونه مسئولیت از نویسنده و مترجم، بابت تغییرات و تناقضات زمانی و قانونی، سلب و ساقط می‌گردد.)

 

 

 

بهترین کلینیک دامپزشکی تهران کجاست؟

 

کلینیک دامپزشکی روژان

 ۰۹۱۲۹۲۶۳۰۵۵- ۷۷۴۶۱۳۶۸-۰۲۱

 

 

ارسال نظر