کلینیک دامپزشکی روژان
غذای خارجی مرغ مینا

غذای خارجی مرغ مینا

غذای خارجی مرغ مینا

غذای مرغ مینا چیست؟

زمانی که شما یک موجود زنده را برای نگهداری به منزل خود می‌آورید، باید به جنبه‌های مختلفی در نگهداری از آن موجود زنده توجه کنید.
شاید مهمترین نکته‌ای که در نگهداری از حیوان خانگی باید به آن توجه کنید، تغذیه آن حیوان است.
در این مقاله به اختصار به غذای مرغ مینا می‌پردازیم و بهترین برندهای خارجی غذای مرغ مینا، که درحال حاضر موجود هستند، را معرفی می‌کنیم.
مرغ‌های مینا به طور کلی به دو دسته مرغ مینای وحشی و اهلی دسته‌بندی می‌شوند.

تغذیه مرغ مینا وحشی:

زیستگاه مرغ مینای وحشی در طبیعت است. و معمولاً مرغ مینای وحشی همه چیز خوار است.
همه چیز خوار بودن به این معناست که مرغ مینای وحشی از شهد گل‌ها، حشرات و جانوران کوچکی مانند؛ ملخ، کرم، حلزون، پروانه و انواع انواع گیاهان، میوه‌ها و دانه‌ها به عنوان غذا استفاده می‌کنند.

تغذیه مرغ مینا اهلی:

مرغ مینای اهلی به این دلیل که از بدو تولد در محیط انسانی و در اسارت زندگی می‌کند تغذیه متفاوتی از مرغ مینای وحشی دارند.

غذای مرغ مینای خانگی به علت اینکه مرغ خانگی معمولاً در اسارت و در قفس است و امکان خارج شدن از قفس و حضور در طبیعت برای پیدا کردن غذا را ندارد باید شامل کلیه ی مواردی باشد که برای رشد و سلامت مرغ مینا الزامی هستند.
این غذا باید شامل کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها، سبزیجات، میوه‌جات، دانه‌ها، چربی‌های مفید، ویتامین‌ها و مینرال‌ها باشد.
به طور مثال؛ برای تامین پروتئین مورد نیاز مرغ مینا می‌توانید از سینه مرغ پخته شده بدون ادویه، نمک، سیر و پیاز استفاده نمایید.
همچنین برای تامین کلسیم و دیگر مواد ریز مغذی می‌توانید از پنیر بدون نمک برای پرنده استفاده کنید.
میوه‌ها و سبزیجات باید جایگاهی دائمی در رژیم غذایی مرغ مینای خانگی داشته باشند.
به طور مثال مرغ مینا علاقه زیادی به سیب دارد می‌توانید از این میوه‌ در رژیم غذایی مرغ مینای خود به طور متعادل استفاده کنید.
از دیگر میوه‌هایی که احتمالاً مرغ مینا از آنها استقبال می‌کند و برای سلامت او نیاز هستند می‌توان به موز، انجیر، انگور، توت، خیار و گلابی اشاره نمود.

نکته:

هرگز نباید رژیم غذایی مرغ مینا را به طور ناگهانی تغییر دهید. هرگونه تغییر در غذای مرغ مینا باید به تدریج و در طول زمان صورت گیرد. چرا که ممکن است باعث برهم خوردن عملکرد دستگاه گوارش و ایجاد مشکل برای پرنده شود.

همچنین برای آنکه مطمئن شوید تمامی نیازهای غذایی مرغ مینای شما به طور کامل تامین می‌شود و مرغ مینا از نظر تغذیه مشکلی ندارد. می‌توانید از پلت‌ها برای تغذیه این پرنده استفاده کنید.
پلت‌ها غذاهای آماده‌ای هستند که، شرکت‌های مختلف آنها را با توجه به نیازهای تغذیه‌ای مرغ مینا در سنین مختلف تهیه می‌کنند. و در اختیار صاحبین مرغ مینا قرار می‌دهند.
البته باید بدانید که استفاده از پلت‌ها نباید به صورت دائمی و همیشگی باشد و در کنار استفاده از پلت‌های غذایی باید حتماً از موارد گفته شده در بالا و دیگر مواد غذایی نیز استفاده نمایید.
پلت‌های غذایی مخصوص مرغ مینا را هم از برندهای خارجی و هم از برندهای داخلی می‌توانید تهیه کنید.
کلیه این پلت‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خودشان هستند. که با با توجه به نیازهای تغذیه ای مرغ مینای خودتان می‌توانید تشخیص دهید که کدام پلت غذایی برای مرغ مینای شما مناسب است.
همچنین به علت اینکه موجودی غذاهای مرغ مینا از برندهای خارجی به طور دائم در داخل کشور در حال تغییر است. نمی‌توانیم در این مقاله از برند خاصی نام ببریم چرا که ممکن است این برند در حال حاضر در ایران موجود باشد و چند ماه دیگر و یا پس از مدتی موجودی این برند در ایران شارژ نشود.
پس اگر به دنبال پلت‌های غذایی از شرکت‌های خارجی هستید باید موجودی‌های به روز را از پت شاپ‌های معتبر، درخواست نمایید.

موارد اضطراری بیهوشی در پرندگان
ادامه مطلب

سخن پایانی

پلت‌ها هرگز نمی‌توانند به عنوان رژیم غذایی دائمی برای مرغ مینا تامین کننده نیازهای این پرنده به طور کامل باشند.
اما می‌توانند در کنار غذای پرنده کمک خوبی برای تقویت سیستم ایمنی رشد و سلامت پرنده باشند.
همچنین باید با توجه به نیازهای تغذیه‌ای پرنده پلتی را که با توجه به نیاز های پرنده شما غنی از مکمل‌ها و ویتامین‌ها شده است را برای پرنده دلبندتان انتخاب نمایید.

در این مقاله غذای خارجی مرغ مینا بررسی شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وبسایت و اینستاگرام ما را دنبال نمایید

به روز ترین کلینیک دامپزشکی تهران، کلینیک دامپزشکی روژان

۰۹۱۲۹۲۶۳۰۵۵- ۷۷۴۶۱۳۶۸-۰۲۱

قبل از انجام هرگونه اقدام با دامپزشک خود مشورت نمایید؛ادمین و سایت روژان پت هیچگونه مسئولیتی در قبال اقدامات خودسرانه و عواقب ناشی از آن ندارد