کلینیک دامپزشکی روژان
پرچم ایران

قوانین حمل و نقل حیوانات ایران – [صفر تا ۱۰۰]- قانون حمل و نقل حیوانات

صفحه اصلی » قوانین کشورها » قاره آسیا » قوانین حمل و نقل حیوانات ایران – [صفر تا ۱۰۰]- قانون حمل و نقل حیوانات

 

آیا میدانید قوانین حمل و نقل حیوانات ایران چیست؟

  دانستن نکات این مقاله برای همه ما ضروری است ، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا قوانین کشورمان برای حیوانات را بررسی کنیم:   قوانین حمل و نقل حیوانات ایران   مهم‌ترین کشور روی زمین برای ما ایرانیان که تمام سهم یک ملت از خاک دنیاست. اما متاسفانه بسیاری از ایرانیان به علت گرایشات سیاسی و  مذهبی، مجبور به ترک آن می‌شوند. کشوری چهارفصل و زیبا، با منابع طبیعی غنی و مردمی خونگرم و نجیب. درود به هم میهنانم و همه آریایی‌های پاک نهاد. امیدوارم جز برای لذت از این کشور خارج نشوید.    

قوانین حمل و نقل حیوانات ایران در ایران به این شرح است:

 

۱.ریزتراشه حیوانات خانگی (میکروچیپ)

  برای وارد کردن سگ یا گربه به ایران، حیوان خانگی شما باید ابتدا با ریزتراشه حیوان خانگی مطابق استاندارد ISO 11784/11785 که ۱۵ رقمی و غیر رمزگذاری شده است، ریزتراشه شود. اگر ریزتراشه حیوان خانگی شما مطابق با ISO نیست، می‌توانید اسکنر میکروچیپ خود را بیاورید.  

 

۲.واکسیناسیون

واکسن هاری حیوانات خانگی   گربه یا سگ شما باید بین ۳۰ روز تا ۱۲ ماه قبل از ورود به کشور برای هاری و سایر بیماری‌ها واکسینه شود.  

 

۳.مجوز واردات

  مجوز واردات باید در اداره دامپزشکی ثبت شود. مجوز باید شخصاً ثبت شود و نمی‌توان آن را به صورت آنلاین ثبت کرد. (قبل از ورود باید با اداره دامپزشکی تماس بگیرید و مندرجات مورد نیاز را بپرسید)  

 

۴.تست تیتر هاری

آزمایش تیتر خون

برای ورود به ایران از هیچ کشوری نیازی به آزمایش تیتر هاری نیست. (به علت اهمیت تست تیتر هاری این مورد را بر اساس اقتضای زمان با دامپزشک خود و اداره دامپزشکی بررسی کنید). به علت شرایط خاص ایران، ممکن است برای وارد کردن حیوان به ایران نیاز به تست تیتر هاری باشد.  

 

۵.گواهی سلامت

  اندکی قبل از سفر، یک گواهی سلامت دامپزشکی برای ایران باید تکمیل شود. داشتن مجوز از سازمان دامپزشکی ایران قبل از ورود به کشور الزامی است.  

 

۶.درمان انگل‌های داخلی و خارجی

  قبل از ورود به ایران نیازی به درمان انگل داخلی و خارجی نیست اما به دلیل موجود بودن این محصولات در کشور توصیه می‌شود.  

 

۷.ورود هوایی به ایران

  حیوانات خانگی معمولاً باید از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران وارد ایران شوند. سگ‌ها و گربه‌ها می‌توانند به عنوان باکس تحویل شده وارد کابین شوند. حیوانات خانگی ممکن است به عنوان محموله هوایی وارد ایران نشوند. اما می‌توانید این موضوع را با شرکت هواپیمایی خود بررسی کنید. اگر سگ یا گربه شما به اندازه کافی کوچک است، ممکن است با شما در کابین سفر کند یا به عنوان باکس تحویل شده باشد.

این وضعیت ممکن است تغییر کند و قبل از سفر باید با کنسولگری یا سفارت ایران مشورت کنید. همه سگ‌ها و گربه‌های اهلی هنگام معاینه در فرودگاه ورودی باید فاقد شواهدی مبنی بر بیماری قابل انتقال به انسان باشند. اگر حیوان خانگی شما از سلامت ظاهری خوبی برخوردار نیست، ممکن است با هزینه شما نیاز به معاینه بیشتر توسط دامپزشک دارای مجوز از اداره دامپزشکی باشد. هر زمان که حیوان خانگی شما به ایران سفر می‌کند، همیشه توصیه می‌شود که نوعی مدرک شناسایی که نشان دهنده مالکیت حیوان خانگی شما باشد همراه داشته باشد.  

 

۸.نژادهای ممنوعه

  ایران فهرستی از نژادهای سگ ممنوعه منتشر نمی‌کند. (توصیه می‌گردد قبل از مسافرت با حیوان خانگی خود لیست ممنوعه به روز را در صورت وجود چک کنید).  

قوانین حمل و نقل حیوانات زامبیا
ادامه مطلب

 

۹.دیگر حیوانات

  خرگوش، لاک پشت و حیوانات دیگر پرندگان، بی مهرگان، ماهیان گرمسیری، خزندگان، دوزیستان، پستاندارانی مانند جوندگان و خرگوش مشمول الزامات واکسیناسیون هاری نیستند، اما ممکن است شرایط دیگری را داشته باشند و برای ورود به ایران باید گواهی بهداشت داشته باشند. اکیداً به صاحبان حیوانات خانگی توصیه می‌شود که اطلاعات بیشتری را از مقامات مربوطه کشور خود و/یا کشور مقصد دریافت کنند.  

 

۱۰.CITES

  نماد CITES: لاک پشت در خطر انقراض اگر حیوان خانگی شما سگ، گربه یا موش خرما نیست، و به خصوص اگر لاک پشت یا طوطی است، باید بررسی کنید که تحت کنوانسیون تجارت بین المللی گونه‌های در معرض خطر انقراض جانوران و گیاهان وحشی (CITES) محافظت نشده باشد. در این صورت باید برای مجوزهای اضافی درخواست دهید. بیش از ۱۸۰ کشور در آن شرکت می‌کنند و مقررات CITES را اجرا می‌کنند.   تذکر مهم: اکیداً توصیه می‌گردد قبل از سفر حتماً با دامپزشک خود در بخش خصوصی، اداره دامپزشکی دولتی و سفارت یا کنسولگری ایران در کشور مبدأ، موارد ذکر شده را مجدداً چک کنید. این قوانین صرفاً اطلاعات کلی است و ممکن است در گذر زمان دستخوش تغییر گردد. (بدین وسیله در موارد ذکر شده، هرگونه مسئولیت از نویسنده و مترجم، بابت تغییرات و تناقضات زمانی و قانونی، سلب و ساقط می‌گردد.)  

 

 

شماره تلفن‌های ضروری و آدرس‌های دامپزشکی:  

تلفن ارتباط مردمی سازمان دامپزشکی کشور: ۱۵۱۲  

سازمان دامپزشکی کل کشور: آدرس سازمان دامپزشکی کل کشور: تهران- خیابان ولیعصر، ابتدای خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی، جنب بانک کشاورزی، سازمان دامپزشکی کل کشور. سایت: www.ivo.ir

ایمیل: info@ivo.ir

تلفن: ۸۸۹۵۳۴۰۰

کد پستی: ۱۴۳۱۶۸۴۹۶۵

فکس: ۰۲۱۸۸۹۵۷۲۵۲

 

  اداره کل دامپزشکی استان تهران: آدرس: تهرانکیلومتر ۱۵ اتوبان تهران کرج- بعداز پیکان شهر- بلوار پژوهش – اداره کل دامپزشکی استان تهران.

تلفن: ۰۲۱۴۴۷۸۷۵۴۲

کد پستی: ۱۴۸۷۵/۱۵۷

فکس: ۰۲۱۴۴۷۹۶۵۸۰

پیامک: ۱۰۰۰۰۰۱۵۱۲

ایمیل: ivotehran@ivo.ir

سایت: www.tehran.ivo.ir

 

  اداره دامپزشکی شهر تهران: آدرس: استان تهران- شهر تهران، خیابان توحید، خیابان نصرت غربی، پلاک ۵۹.

تلفن: ۶۶۵۹۱۰۰۴۰۲۱

فکس: ۶۶۹۱۴۶۳۳

 

  دکتر دامپزشک دارای مجوز رسمی از سازمان دامپزشکی کل کشور و نظام دامپزشکی کل کشور:

نویسنده و مترجم کتاب حاضر و مؤلف و مترجم بیش از ۳۰ عنوان کتاب و بیش از ۳۰ عنوان مقاله ملی و بین المللی.

مؤسس و مدیر کلینیک دامپزشکی روژان دکتر احمد رضا الهیار ترکمن.

تلفن: ۰۲۱۷۷۴۶۱۳۶۸ و ۰۹۱۲۹۲۶۳۰۵۵

واتساپ و تلگرام: ۰۹۱۲۹۲۶۳۰۵۵

اینستاگرام: @dr.allahyari

ایمیل: allahyari_ahmadreza@yahoo.com

سایت: www.rozhanpetclinic.com

 

 

در این مقاله ۱۰ مورد از قوانین حمل و نقل حیوانات ایران بررسی شد.

شاید مطالعه این مقاله هم برای شما جالب باشد:قوانین عبور و مرور حیوانات به ترکیه  

جهت مطالعه مقالات بیشتر درخصوص حیوانات از پیج ما و سایت ما بازدید فرمایید.  

 

 

 

تذکر مهم : این مطلب برگرفته از کتاب قوانین بین المللی حیوانات است. اما نکته قابل توجه این است که اکیداً توصیه می‌گردد قبل از سفر حتماً با دامپزشک خود در بخش خصوصی، اداره دامپزشکی دولتی و سفارت کشور مربوطه و ایرلاین، موارد ذکر شده را مجدداً در هنگام اقدام به سفر چک کنید. این قوانین صرفاً اطلاعات کلی است و ممکن است در گذر زمان دستخوش تغییر گردد. (بدین وسیله در موارد ذکر شده، هرگونه مسئولیت از نویسنده و مترجم، بابت تغییرات و تناقضات زمانی و قانونی، سلب و ساقط می‌گردد.)

 

 

 

بهترین کلینیک دامپزشکی تهران کجاست؟

 

کلینیک دامپزشکی روژان

– ۷۷۴۶۱۳۶۸-۰۲۱۰۹۱۲۹۲۶۳۰۵۵

 

ارسال نظر