کلینیک دامپزشکی روژان
ترکمنستان

قوانین حمل و نقل حیوانات ترکمنستان

در این مقاله همه چیز در خصوص قوانین حمل و نقل حیوانات ترکمنستان مورد بررسی قرار گرفته می شود، با ما همراه باشید؛

اما پیش از آن کلیات قوانین و سوالات متداول را مطالعه کنید.

ترکمنستان

تا زمانی که شرایط زیر رعایت شود در هنگام ورود به ترکمنستان برای حیوان خانگی شما قرنطینه اعمال نخواهد شد. تا زمانی که خلاف آن اثبات نشده باشد، مقررات زیر فقط برای سگ‌ها و گربه‌های اهلی اعمال می‌شود.

 

  1. ریزتراشه حیوانات خانگی (میکروچیپ):

ترکمنستان الزامی ندارد که حیوان خانگی شما با ریزتراشه حیوان خانگی شناسایی شود، اما توصیه می‌شود در صورت گم شدن یا جدا شدن حیوان خانگی از شما، حیوان خانگی خود را ریزتراشه کرده و اطلاعات تماس خود را قبل از سفر به عنوان وسیله‌ای برای شناسایی ثبت کنید. اگر حیوان خانگی شما ریزتراشه ثبت شده ندارد، مطمئن شوید که حیوانات خانگی شما برچسب‌هایی دارند که آنها را شناسایی می‌کند و اطلاعات تماس مالک را دارد.

 

  1. واکسیناسیون:

واکسن هاری حیوانات خانگی

حیوان خانگی شما باید حداقل ۳۰ روز و حداکثر ۱۲ ماه قبل از ورود به ترکمنستان، مدرکی مبنی بر واکسیناسیون فعلی علیه هاری داشته باشد.

 

  1. تست تیتر هاری:

آزمایش تیتر خون

برای ورود به ترکمنستان از هیچ کشوری نیازی به آزمایش تیتر هاری نیست. (به علت اهمیت تست تیتر هاری این مورد را بر اساس اقتضای زمان با دامپزشک خود بررسی کنید). به علت شرایط خاص ایران، ممکن است برای وارد کردن حیوان از ایران نیاز به تست تیتر هاری باشد.

 

  1. مجوز واردات:

هنگام ورود به ترکمنستان با حیوان خانگی شخصی نیازی به مجوز واردات نیست.

 

  1. گواهی سلامت:

ظرف ۱۰ روز پیش از سفر، گواهی سلامت ترکمنستان باید تکمیل شود. اگرچه الزامی نیست، اما توصیه می‌کنیم که یک دامپزشک دارای مجوز USDA یا CFIA گواهی هاری را تکمیل کند و اگر از ایالات متحده یا کانادا سفر می‌کنید، توسط USDA یا CFIA تأیید شده است. اگر حیوان خانگی شما از کشور دیگری به ترکمنستان سفر می‌کند، سازمان حاکم در کشور شما که مسئول واردات و صادرات حیوانات است باید فرم‌ها را برای شما تأیید کند.

 

  1. ورود هوایی:

حیوانات زنده‌ای که وارد ترکمنستان می‌شوند باید این کار را در فرودگاه بین المللی عشق آباد در عشق آباد انجام دهند.

تمام سگ‌ها و گربه‌های اهلی هنگام معاینه در بند ورودی ترکمنستان باید فاقد شواهدی مبنی بر بیماری قابل انتقال به انسان باشند. اگر حیوان خانگی شما از سلامت ظاهری خوبی برخوردار نیست، ممکن است با هزینه شما نیاز به معاینه بیشتر توسط دامپزشک مجاز باشد.

 

  1. صادرات حیوانات خانگی:

حیوانات خانگی که به ترکمنستان باز می‌گردند دارای شرایط گذرنامه مشابهی هستند که برای اولین بار وارد می‌شوند. این بدان معناست که صاحبان حیوانات خانگی که به ترکمنستان باز می‌گردند باید با خطوط هوایی خود در مورد شرایط لازم در صورتی که حیوان خانگی شما نمی‌تواند ظرف ۱۰ روز بازگردد، بررسی کنند.

قوانین حمل و نقل حیوانات اسکاتلند
ادامه مطلب

 

  1. دیگر حیوانات:

خرگوش، لاک پشت و حیوانات دیگر

خرگوش‌ها و پرندگان، بی مهرگان، ماهی‌های گرمسیری، خزندگان، دوزیستان، پستانداران مانند جوندگان مشمول الزامات واکسیناسیون هاری نیستند، اما ممکن است شرایط دیگری را داشته باشند و برای ورود به ترکمنستان باید گواهی سلامت داشته باشند. به صاحبان حیوانات خانگی اکیداً توصیه می‌شود که اطلاعات بیشتری را از مقامات مربوطه کشورشان و/یا کشور مقصد جویا شوند.

 

  1. CITES:

نماد CITES: لاک پشت در حال انقراض

اگر حیوان خانگی شما سگ، گربه یا موش خرما نیست، و به خصوص اگر لاک پشت یا طوطی است، باید بررسی کنید که تحت کنوانسیون تجارت بین المللی گونه‌های جانوران و گیاهان وحشی در معرض خطر انقراض (CITES) محافظت نشده باشد. در این صورت باید برای مجوزهای اضافی درخواست دهید. بیش از ۱۸۰ کشور در آن شرکت می‌کنند و مقررات CITES را اجرا می‌کنند.

 

 

تذکر مهم: اکیداً توصیه می‌گردد قبل از سفر حتماً با دامپزشک خود در بخش خصوصی، اداره دامپزشکی دولتی و سفارت کشور مربوطه، موارد ذکر شده را مجدداً در هنگام اقدام به سفر چک کنید. این قوانین صرفاً اطلاعات کلی است و ممکن است در گذر زمان دستخوش تغییر گردد. (بدین وسیله در موارد ذکر شده، هرگونه مسئولیت از نویسنده و مترجم، بابت تغییرات و تناقضات زمانی و قانونی، سلب و ساقط می‌گردد.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در این مقاله همه چیز در خصوص قوانین حمل و نقل حیوانات ترکمنستان مورد بررسی قرار گرفت.

جهت دریافت اطلاعات رایگان بیشتر به وبسایت و پیج ما مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

تذکر مهم : این مطلب برگرفته از کتاب قوانین بین المللی حیوانات است. اما نکته قابل توجه این است که اکیداً توصیه می‌گردد قبل از سفر حتماً با دامپزشک خود در بخش خصوصی، اداره دامپزشکی دولتی و سفارت کشور مربوطه و ایرلاین، موارد ذکر شده را مجدداً در هنگام اقدام به سفر چک کنید. این قوانین صرفاً اطلاعات کلی است و ممکن است در گذر زمان دستخوش تغییر گردد. (بدین وسیله در موارد ذکر شده، هرگونه مسئولیت از نویسنده و مترجم، بابت تغییرات و تناقضات زمانی و قانونی، سلب و ساقط می‌گردد.)

 

 

 

 

 

بهترین کلینیک دامپزشکی تهران کجاست؟

 

کلینیک دامپزشکی روژان

۰۹۱۲۹۲۶۳۰۵۵- ۷۷۴۶۱۳۶۸-۰۲۱