کلینیک دامپزشکی روژان
سوختگی سگ

سوختگی سگ( همه چیز در مورد اقدامات لازم هنگام سوختن سگ)

در این مقاله همه چیز در خصوص سوختگی سگ بررسی شده است، با ما همراه باشید؛

سوختگی سگ

شما تنها مجاز به استفاده از آب سرد برای کاهش میزان ضایعات هستید و قرار دادن هر چیزی اعم از درمان خانگی یا دارو بدون نظر دامپزشک می تواند مشکلات زیادی برای پوست ایجاد نماید. به جای تلف کردن وقت با این مواد سگ خود را نزد دامپزشک ببرید.

 

به طور کلی سوختگی ها را برای سهولت در یادگیری به سه دسته تقسیم می کنیم: سطحی، عمیق، شدید.

سوختگی سطحی:

یک سوختگی سطحی فقط سطوح سطحی پوست را درگیر می نماید. این نوع از سوختگی ها معمولا با درمان های دامپزشکی به خوبی درمان می شوند. نشانه های سوختگی های درجه یک عبارتند از: از دست دادن موی ناحیه سوختگی، قرمز شدن پوست ناحیه، تورم، نازک شدن پوست و یا درد.

سوختگی عمیق:

سوختگی های عمیق شامل تمامی لایه های پوست به همراه عروق خونی می باشد. این سوختگی ها نیز به درمان های دامپزشکی به خوبی پاسخ می دهند اما جای زخم سوختگی بر روی پوست باقی می ماند. علائم سوختگی عمقی عبارتند از تاول، از دست دادن موی ناحیه سوختگی، قرمز شدن پوست ناحیه، تورم و نازک شدن پوست، از بین رفتن حس پوست و تورم زیر پوستی. اغلب پس از درمان جای سوختگی بر روی پوست باقی می ماند. گاهی اوقات انجام جراحی در این نوع سوختگی ضروری است.

سوختگی شدید موجب از بین رفتن تمامی بافت ها و سلول های پوست می شود. این نوع سوختگی ها علائم شدیدی بر روی پوست باقی می گذارند که نیاز به درمان های دارویی فوری و اعمال جراحی دارند. در این نوع سوختگی پوست سوخته شده سیاه رنگ و شبیه چرم می شود.

 

اقدامات لازم هنگام سوختگی:

  • در ابتدا علائم حیاتی سگ را کنترل نمائید و در صورت نیاز عملیات احیا را انجام دهید. مواظب باشید در سوختگی‌های عمیق سگ دچار شوک نشده باشد.
  • آب خنک را مستقیما بر روی محل سوختگی بریزید و یا محل سوختگی را کمپرس سرد نمائید. برای این کار می توان به سرعت یک کیسه یخ و یا در صورت دسترس نبودن، یک پارچه تمیز که در آب خنک فرو برده شده است را روی محل سوختگی قرار دهید. به مدت ۲ الی ۳ دقیقه آنرا در محل نگهدارید. این امر سبب می شود تا از میزان درد ناشی از سوختگی کاسته شود و همچنین نفوذ گرما به داخل بافت ها را کاهش می دهد.
  • اگر تنها یک عضو دچار سوختگی شده است شما می توانید کل بدن سگ را درون آب خنک قرار دهید. اما اگر بیش از یک عضو دچار سوختگی شده است از انجام این کار خودداری نمائید. غوطه ور کردن یک سگ که دچار سوختگی های وسیع و گسترده در بدن شده است موجب می شود تا دمای پوست به سرعت پائین آمده و سگ به حالت شوک فرو رود.
  • یک پارچه تمیز مرطوب را بر روی ناحیه سوختگی قرار دهید. هیچگونه پماد، کره و یا ژل خمیر دندان را بر روی ناحیه سوختگی بکار نبرید.
  • سگ خود را به سرعت به نزدیک‌ترین کلینیک یا بیمارستان دامپزشکی ببرید. سوختگی های شدید سگ شما را در خطر شدید تری از نظر دچار شدن به عفونت و مرگ قرار می دهند.
درمان عفونت کیسه مقعدی سگ
ادامه مطلب

 

 

 

 

در این مقاله همه چیز در خصوص سوختگی سگ بررسی شد.

جهت دریافت اطلاعات رایگان بیشتر به وبسایت و پیج ما مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

تذکر مهم : این مطلب برگرفته از کتاب اورژانس سگ است. نکته قابل توجه این است که تشخیص و درمان هر بیماری ای الزاما بر عهده دامپزشک است. و درمان های نامبرده شده در مقالات وبسایت صرفا جهت آشنایی افراد با برخی مطالب ابتدایی است. بدیهی است که کلینیک و سایت روژان پت هیچ گونه مسئولیتی در خصوص انجام اعمال خودسرانه افراد ندارد.جهت دریافت اطلاعات بیشتر درمورد منابع ما به این مقاله مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

بهترین کلینیک دامپزشکی تهران کجاست؟

 

کلینیک دامپزشکی روژان

۰۹۱۲۹۲۶۳۰۵۵- ۷۷۴۶۱۳۶۸-۰۲۱